Predlog izmene u sistemu takmičenja- spajanje NS, Šajkaške i Mol Vrbas


Predlog izmene u sistemu takmičenja – Spajanje  Novosadske lige sa Međuopštinskom ligom Šajkaška i MOL Vrbas i osnivanje dve lige tog istog ranga

 

Sastavio Milan Miladinov IA

 

  • Sadašnje stanje:

U 2015 godini igra se:

 -MOL Vrbas sa 6 ekipa i to ŠK Bač , ŠK Kulpin ŠK Budućnost Gložan , ŠK Selenča, ŠK Sutjeska  Bač Dobro Polje 2 ekipa, ŠK Vajska

-MOL Šajkaška liga sa 6 klubova : ŠK Budućnost Nadalj, ŠK Jugović 2 Kać,

ŠK Šajkaš Kovilj, ŠKHajduk Čurug, ŠK Budisava i ŠK Hajduk Gardinovci

-Novosadska liga  ŠK Mihail Talj Veternik, ŠKČenejac Čenej, ŠK Jedinstvo Rumenka, ŠK Bubamara Novi Sad, ŠK Eđšeg  Novi Sad, ŠK Bukovac, ŠK Penzioner Novi Sad, DŠK Kapablanka 1992 , KŠK Pružena Ruka Sr Kamenica i PŠK Promocija Novi Sad

Ovo je 6+6+10 svega 22 kluba.

  • Zašto je potrebna reorganizacija

Šahovski  savez Vojvodine ima obavezu da vodi računa o razvoju šaha i  da organizuje šahovski život  na teritoriji Vojvodine pa u sklopu toga mora preduzimati korake radi obezbeđenja redovnog i regularnog takmičenja u svim ligama i za sve klubove članove.  Pošto u Šajkaškoj ligi i Međuopštinskoj ligi Vrbas  postoji opasnost  da u njima ne preostane dovoljno klubova za ligaško takmičenje a i u 2015 godini imaju samo po 6 klubova potrebna je reorganizacija kojom bi se problem rešio.

U sadašnjoj  Novosadskoj ligi nema problema jer ima 10 ekipa sa 9 kola i mogu se osvajati rejtinzi i kategorije a igrači imaju po 9 partija što je jedan redovan i poželjan broj. U MOL Vrbas i MOL Šajkaška liga sa po 6 klubova, igra se 5 kola i ne mogu se osvajati kategorije i rejting i svi nešto bolji igrači prelaze u klubove u kojima imaju redovne uslove. U obe te lige igra i po jedna  druga ekipa kluba iz višeg ranga koja ne mora da igra ako ne želi, pa ako odustanu  to može smanjiti broj učesnika.

Takmičenje u ligama je u toku i na kraju takmičenja baražom izmedju 3 prvaka ovih liga , dve ekipe idu u viši rang- Južnobačku ligu. Ako to budu ekipe iz MOL Vrbas i Mol Šajkaška onda će u njima ostati po 5 ekipa. Iz višeg ranga –Južnobačke lige ispadaju u neku od ovih liga 2 ekipe i može se desiti da bude samo po 5 ekipa u ligi. U tom slučaju se ne može igrati liga i imaćemo problem. Pored toga kad bi postojale dve lige bio bi moguć ulazak u viši rang bez baraža između pobednika predmetne 3 lige.

Takođe klubovi u Šajkaškoj ligi i Mol Vrbas su u neravnopravnom  položaju jer imaju putovanja kada gostuju a u Novosadskoj ligi se putuje gradskim autobusom  ili peške na gostovanje..

 

  • Kako treba da izgleda reorganizacija

 

Potrebno je od ove 3 lige napraviti dve lige pod nazivom Novosadska liga istok i  Novosadska liga zapad .  Lige bi se popunile na način koji uvažava kombinovano-teritorijalni princip a i jačinu klubova naročito novosadskih.

 

U Novosadsku ligu istok ušli bi :

Svi klubovi Šajkaške lige  njih 5 ili 6 zavisno od kvalifikacija za viši rang i ispadanja iz višeg ranga nakon takmičenja u 2015 godini. Ovde bi se dodalo 5 ekipa iz NS lige. Iz Novosadske lige u ovu ligu bi po teritorijalnom principu ušla ekipa iz Bukovca  i Sremske Kamenice.

 

U Novosadsku ligu zapad ušle bi

Sve ekipe iz MOL Vrbas njih 5 ili 6 zavisno od kvalifikacija za viši rang i ušlo bi 5 klubova iz Novosadske lige. U ovu ligu bi obavezno iz Novosadske lige ušla ekipa iz Veternika i iz Rumenke po teritorijalnom principu.

 

Ostale ekipe bi se rasporedile tako što bi najbolje plasirana neraspoređena ekipa sadašnje NS lige (osim pobednika ako ode u viši rang) u takmičenju za 2015 god išla u NS ligu istok pa sledeća u NS ligu zapad i tako do kraja.

U slučaju ispadanja ekipa iz Južnobačke lige primenjivao bi se teritorijalni princip i pravilo da se ekipa vrati u onu ligu iz koje je ušla u Južnobačku ligu ukoliko nije iz Novog Sada. Ekipe iz Novog Sada se prilikom ispadanja iz Južnobačke lige svrstavaju u onu Novosadsku ligu u kojoj ima manje ekipa a ako je to jednako onda u onu iz koje su ušli u Južnobačku ligu. U slučaju koji ovde nije predviđen odluku donosi takmičarska komisija ŠSV.

Da bi se izbeglo da je jedna od novostvorenih dveju liga mnogo jača od druge moguće je da pojedine novosadske ekipe posle dve godine igranja u svojoj ligi traže da budu prebačene u ovu drugu i da im takmičarska komisija to uvaži.

 

  • Povoljne pojedinosti koje bi se ovim postigle

 

Ove izmene bi stupile na snagu počev od takmičenja u 2016 godini. Obe lige bi se rejtingovale.

U obe lige bi bilo između 10 i 12 ekipa i ne bi postojala opasnost od premalog broja ekipa. Iz ovih liga bi se direktno ulazilo u viši rang. Uvođenjem ovih ekipa iz Mol Šajkaška i Mol Vrbas u novostvoreno jače i masovnije takmičenje bi pozitivno delovalo na kvalitet igre. Igrači koji  nemaju rejting osvajali bi ga a i kategorije.  Sve mečeve bi sudile kvalifikovane sudije.  Rejtingovanje ovih liga bi zadržalo pojedine igrače u onim  klubovima koji nisu igrali u NS ligi.

Predviđeno je da bi obe lige vodio Šahovski savez Novog Sada  koji ima iskustvo i stručni kadar a mogao bi da ostvari  određenu dobit  od tog posla.

 

Novi Sad 10 jun 2015

Advertisements

62 thoughts on “Predlog izmene u sistemu takmičenja- spajanje NS, Šajkaške i Mol Vrbas

  1. Капитен екипе из Мол Врбас каже:

    Ја поздрављам ову измену јер ћемо играти у много озбиљнијем такмичењу и имаће 9 кола најмање а путовања ће остати слична као и досада.

  2. R2D2 каже:

    Nadam se da ovo neće proći, jer se na ovaj način neće povećati broj seoskih klubova, nego će se samo ugasiti neki iz NS lige. Ekipe iz molova su se i dosad žalile na putovanja, a sada će ih biti više jer ima više kola + putovaće čak recimo do Bukovca.
    Najvažnije od svega termin kada se igraju ove novostvorene lige. Do sad je to bio najveći plus NS lige i mnogi igrači koji bi mogli igrati u jačim ligama igraju NS ligu jer ne mogu ili ne žele da igraju šah nedeljom ujutru, a sada jednostavno neće igrati klupski šah i eto klubovi ostadoše i bez uglavnom najboljih igrača. (Molim Miladinova da odgovori oko termina, što je po meni najvažnije)

  3. Miladinov каже:

    Ovo je dobronamerna primedba i odgovoriću malo šire pa će biti jasnije. Šahovski savez Vojvodine mora da vodi brigu da se ne ugase lige. To su u ovom slučaju Mol Vrbas i Šajkaška liga. A ovo je jedini način da ljudi u okolnim mestima igraju normalnu ligu sa bar 10 klubova i da ne budu oštećeni što igraju samo 5 kola u ligi. Ovaj predlog sam postavio na sajt iako to nije moralo da se postavi jer želim da se objasni potreba za ovom promenom. Odluku o ovoj izmeni u ligama donosi IO ŠSV i Takmičarska komisija ŠSV.
    U svim ligama (ukupno 14) pod okriljem ŠSV se mečevi igraju subotom ili nedeljom prema zahtevu klubova a jedino je NS liga imala pravo da igra petkom jer je ona sastavljena od 100% lokalnih ekipa pa je čak i zgodnije igrati drugim danom a ne nedeljom. Takođe svi klubovi NS lige su bili saglasni da se igra petkom i subotom. Ove nove lige bi se igrale subotom ko želi kad je domaćin ili nedeljom ko tako želi i tu bi svi bili jednako tretirani kao i u drugim ligama u Vojvodini.
    Ovde se mora izabrati šta je važnije za sve zainteresovane klubove pa makar neki klubovi ne želeli da igraju zato što se ne igra petkom ( u ovo ne verujem), ili što će NS ekipe putovati. U pomenute dve lige sada kao šesti član igraju po jedna druga ekipa kluba koji igra u višem rangu a te druge ekipe mogu igrati a ne moraju i onda može da se desi da nema dovoljno ekipa za ligu.
    Što se tiče ekipa iz „molova“ one se nisu žalile na putovanja jer svakako moraju putovati nego su se žalili da igraju samo 5 kola i ako slučajno izgubiš jedan meč stvar je propala za prvo mesto. Žalili su se i na to što nema 9 partija zbog rejtinga i kategorija.Napominjuem da ako ovu izmenu uradimo, iduće godine će svi klubovi imati svoju ligu. Takođe im je problem baraž prvaka NS lige, Šajkaške i Mol Vrbas za 2 mesta koja vode u JB ligu a na ovaj način bi se i ovo izbeglo.
    Iako je finansijski gledano, nekim klubovima ova izmena povećanje troškova, treba razumeti da klub koji ne može da putuje 2-3 puta godišnje po 20-30 km nije zreo da igra u redovnoj ligi. Uostalom u svim „beton“ ligama u Vojvodini klubovi putuju svako drugo kolo i ne bune se.

  4. R2D2 каже:

    Hvala na odgovoru, ali želim da ukažem na još par stvari.
    1. ima 3 lige od kojih je jedna odlična (za svoj rang), klubovi su zadovoljni i ne žele ništa da menjaju, a 2 preostale su loše i obe imaju po 6 klubova. Elementarna logika kaže da ne diraš ovu dobru ligu nego, ako već mora spajaj ove 2 loše, nema šta da se izgubi (još bolje od toga bi bilo jednostavno uvesti dvokružno i eto dovoljno kola). Ovako ćeš dobiti 2 loše lige, gde će svi biti nezadovoljni. Pretpostavljam da će biti mnogo odlazaka nekompletnih ekipa (jednim autom), i dogovorenih 4-4 rezultata, a možda će se dešavati i da se neka ekipa ne pojavi uopšte na gostovanju, što u NS ligi nikad ne biva.
    2. ŠSV veoma brine o omladinskom šahu, a sad će jedina 2 dečija kluba za koje stvarno igraju deca terati da putuju u npr. Gložan ili Selenču, siguran sam da će im to biti jako teško.
    3. već postoji animozitet kod većine novosadskih klubova prema rukovodstvu ŠSV, sada će se još pojačati, što se tiče ŠSNS pitam se hoće li im se oduzeti posao oko organizacije NS lige ili će možda organizovati dve lige za klubove iz cele Bačke.
    4. sada kada klubovi već godinama ne uspevaju da dobiju sredstva iz Budžeta Grada, neki ljudi smatraju, da im uopšte ni ne treba nekakva zvanična liga pod oficijelnim savezom, nego da treba klubovi da se organizuju po uzoru na penzinere, te da samo plate rtg kod FIDE i nikakve druge troškove, ovakva „reforma“ takmičenja im dolazi kao kec na deset.
    5. možda nije u direktnoj vezi, ali prethodna reforma JB i B lige je bila totalni promašaj, gde su takmičenja izgubila svaku draž, pošto praktično nema ispadanja iz liga, nego se klubovi gase i istupaju.

  5. Miladinov каже:

    Očekivao sam sličan komentar ali to što se nekom „povlašćenom“ klubu iz NS lige ovo neće sviđati, ne mora biti jače od toga da 7ili 8 klubova nema gde da igra. A to da neka 4 ili 3 kluba igrajju dvostruko ili trostruko ligu je neozbiljno i pravilo je da ispod 6 ekipa, liga se ne igra. Da spajamo Mol Vrbas i Šajkašku ligu samo zbog toga da klubovi u NS peške idu na gostovanje to nije pošteno a ima i mnogo kilometara za njih a za Novosađane nema.U predlogu piše da će ŠSNS voditi obe lige. Inače ovde nema nikakve važnosti u to ko koga „voli“ ili ne. Obe buduće lige treba da vodi ŠSNS jer to može a i treba. Osnovno je da ŠSV ima zadatak da sačuva redovno i legalno takmičenje za svaki klub. Za putovanje dece se ne treba sekirati jer nije daleko a i igrajući u ligi odraslih, njihovi klubovi sami uzimaju prava i obaveze odraslih. U Mol Vrbas već dve godine igra dečija ekipa iz Bačkog Dobrog Polja i to plaća jedan čovek koji je zaposlen u gvožđari a ponekad nešto dobije i od opštine. Njima je normalno da putuju u Bač pa i u Vajsku ako zatreba.
    Što se tiče toga da „neki ljudi“ smatraju da im ne treba zvanična liga to je sasvim normalno jer realno gledajući sad sem u ove dve „molovske“ lige čak i u NS ligi ima dve-tri ekipe koje su kako kaže jedan igrač iz Veternika „Klub tašna-mašna“ gde njih dvojica ili jedan sam privatno snose troškove i uplaćuju pare za registraciju i drugo, Nemaju zakonom propisane papire kao što je kniiga članova , razne pravilnike, nemaju novaca, donose na parčetu papira iskinutom iz sveske, rukom napisano koga hoće da registruju a dobri su i prijatni ljudi i vole šah. Ipak neće oni istupiti iz lige zbog reorganizacije .
    Mislim da ti ne stoji primedba da je reforma JB i B lige promašaj. Nijedan klub nije stavio primedbu a iz lige se ispada kao i dosada, jedino što neki klubovi olako istupaju iz lige, pa pokvare takmičenje. Tom istupanju i gašenju nema leka u reorganizacijama već u politici države prema sportu. Drago mi je da si dao ovde primedbe i dobro bi bilo da još neko učestvuje u diskusiji.

  6. Мол Врбас каже:

    Мислим да се променом неће добити слабе лиге како каже горе један дискутант. У свакој ће како сам прочитао у предлогу сем ових из две Мол лиге, бити по пет екипа из НС лиге са рејтингованим играчима. Тако ћемо и ми који ћемо ући у ту лигу а немамо рејтинге моћи да га стекнемо. Некад је у нашој лиги било 10 па 9 па 8 екипа и није оваква промена требала. Али ако ово не буде урађено ми немамо где да играмо.

  7. Radivoj каже:

    Nasem klubu ova izmena ne odgovara. Nasa briga je nas klub i zasto da mi kvarimo uslove igranja da bi tamo nekom bilo bolje. Neka se Savez snadje drugacije. Niko od nas nema kola i kako mi da putujemo naprimer u Gardinovce ?

  8. Коста каже:

    R2D2 kaže:
    14/06/2015 u 20:01
    4. sada kada klubovi već godinama ne uspevaju da dobiju sredstva iz Budžeta Grada, neki ljudi smatraju, da im uopšte ni ne treba nekakva zvanična liga pod oficijelnim savezom, nego da treba klubovi da se organizuju po uzoru na penzinere, te da samo plate rtg kod FIDE i nikakve druge troškove…………………………………..
    Знам за један такав клуб у НС лиги а има их више. Они немају ни правилником обавезних 15 чланова, у то сам сигуран а немају ни 10 играча. Половина клубова у овим Мол лигама је иста таква Немогуће је свима угодити. Али кад се већ труде да одрже клуб треба им помоћи ако је могуће.

  9. Maks каже:

    Potpuno se slazem sa R2D2. Zasto dirate nesto sto valja -NS ligu-, ako ove dve lige imaju problem, a imaju. Jednostavno, spojite ih u jednu ligu i to ce biti pristojna liga. Pobednici liga ulaze u JB ligu. Nece biti baraza lige. Mol ligasi svejedno putuju. Rejting ne mora da se stice kroz ligu. 4 ekipe iz NS lige nece pristati na putovanja. Dva decija kluba sigurno. Kamenica na meceve ide gradskim autobusom po NS, a do Sajkasa se sigurno nece muciti, jer imaju ljude i blizu 80 godina. Takodje i Penzioner. Pojavi se na mecu Djura i Paja i niko vise.

    • Miladinov каже:

      Možda nisi Makse dobro razumeo šta sam želeo postavljanjem ovog teksta da postignem.
      Ovom diskusijom ovde možda dođemo do nekog boljeg rešenja od predloženog
      Ovo nije glasanje i pitanje hoće li neki klub ili neće da pristane. Lige uređuje ŠSV i odlučuje u interesu svih klubova i podjednakih mogućnosti učestvovanja u ligama. Oni koji vode ligu, ŠSNS na primer, oni je samo vode a klubovi igraju ili ne igraju po svojoj želji.
      Da li ti misliš da neko treba da putuje iz Vajske u Gardinovce ili Titel preko 80 km u jednom pravcu ako bude u toj tvojoj predloženoj „pristojnoj“ ligi a sve zbog toga da neko iz Novog Sada putuje peške ili gradskim autobusom. U Vojvodini ne postoji nijedna liga kao Novosadska jer nema nigde ni u jednom gradu dovoljno timova za ligu i u SVIM ligama se putuje. Zato je godinama i bilo ovako i nije niko dirao NS ligu jer je bilo dosta ekipa za ove dve Mol lige. Ali sada više ne može po starom jer ekipa nema pa ili moramo ukinuti dve lige i automatski ugasiti 8-10 klubova ili po novom obavezati svaki klub iz NS da putuje 2 ili tri puta godišnje van grada.
      Meni odgovara da se ovde polemiše o ovoj temi jer je jasno da ovo ne odgovara dosada povlašćenim ekipama iz NS i zanima me šta neko može da predloži drugačije. Mislim da ne treba biti preveliki konformista pa zahtevati sistem- „nama sve pogodnosti a ostalima ništa“ . Pozdravljam sve koji ovo čitaju i neka daju kontra argumente od mojih ako imaju. Ja nisam privatno ni klupski zainteresovan ni za jednu opciju jer momentalno nisam član kluba koji se takmiči u ovim ligama ali je ovaj predlog u interesu spasavanja od gašenja klubova iz ove dve Mol lige

      • Maks каже:

        Pokusavam da kazem da to takmicenje u tom rangu i nije nesto atraktivno da bi neki klubovi NS lige se zrtvovali i pristali recimo da putuju u Selencu. Bojim se da ce se unistiti nesto sto valja a nece se bitno promeniti nabolje ono zbog cega se to radi. Mene su ucili na studijama. Posle projekta (pretpostavka da je to projekat – reorganizacija) ili ce doci do prospiriteta ili ce puci ono sto si dotad imao. Znaci nema sredine. Mala je to liga da bi se rizikovalo.
        Evo moj predlog konkretan. Zasto se u Mol ligama ne uvede dvokruzni sistem, svako je jednom domacin i jednom gost. Ako liga ima 5 klubova to je osam kola sto je pristojno. Kazem to je moj predlog. Sada ce me moderator i mnogi pobiti sa mnogim opaskama. Ako je u pitanju rejtingovanje, e pa do rejtinga se ne dolazi samo igranjem lige. Obratite se GMO on ce Vas sigurno pozvati na svoje turnire.

        • Miladinov каже:

          Vrlo mi je drago što učestvuješ ovde.Sasvim si u pravu tvrdnjom da to što novo napraviš ili poboljša ili pukne. Da te podsetim na fudbalske izmene liga. Bilo ih je mnogo koje ja pamtim i onda je Fudbalski savez Jugoslavije doneo odluku da se igra naprimer druga liga zapad i druga liga istok , pa onda jedinstvena druga liga, pa onda povećanje broja klubova i slično a klubovi se pojedinačno nisu pitali.I kad se vidi da ne valja onda se opet menja.
          Bitan je razlog zašto se radi i kao drugo kako će da se radi i na kraju će se videti da li valja. Ja bih sam sebi mogao da dajem sasvim solidne primedbe na predlog ali sam ovde postavio da vidim i nešto što možda nisam pomislio u stvaranju predloga.
          Danas smo poslali pisma klubovima iz oba Mol-a i objasnili im sve i tražili njihovo mišljenje, zato što se ovo radi zbog njih. Moramo proveriti koliko je ozbiljan zahtev da ti klubovi igraju 9 kola u ozbiljnoj ligi ili se oni kako ja nekad kažem „sigraju šaha“. Ako bi oni samo da se zabavljaju onda se može praviti liga koju predlažeš sa 4 ekipe pa da igraju po tri puta ako treba međusobno ali to je onda neozbiljno. Naprimer možda ti klubovi iz Mol-ova nemaju para da putuju 5 kola pa će im biti preskupa liga Momentalno i u NS ligi imaš ekipa koje se ustvari zabavljaju o trošku države a kad ne dobiju pare onda o svom. One nemaju nikakve planove, ne uče decu, ne prave turnire već se „sigraju šaha“ i sad treba njih da štitimo da ne mora da sednu u auto i putuju u Kovilj ili Gardinovce jednom godišnje.
          Što se tiče i ostalih NS klubova ne treba niko da se uzbuđuje, zato što bi u novoj konstalaciji pojedini klub iz Novog Sada možda čak i tri puta izašao iz Novog Sada a na veću daljinu od 5 km kao dosada a to postoji u svakoj ligi u Vojvodini.

  10. Тасковић каже:

    На основу тренутне ситуације, Новосадску лигу ИСТОК
    би чиниле екипе:“Будућност“(Надаљ), „Шајкаш“(Ковиљ),
    „Југовић 2″(Каћ),“Хајдук“(Чуруг), „Будисава“,“Хајдук“(Гардиновци),
    и „Пензионер“,“Капабланка`92″,“Буковац“,“Промоција“ и „Ченејац“
    као садашње чланице лиге.
    Новосадску лигу ЗАПАД чиниле би екипе:“Бач“,“Кулпин“,“Селенча“,
    „Вајска“,“Будућност“(Гложан),“Сутјеска“(Б.Д.Поље), као и садашње
    чланице:“Бубамара2″,“Еђшег“,“М.Таљ“(Ветерник),“Јединство“(Руме-
    нка) и „Пружена рука“(С.Каменица). Као што Уредник рече- 11:11.
    (По територијалној припадности).
    С обзиром да дечији клубови („Капабланка“ и „Промоција“) по својој
    територијалној припадности спадају у групу Исток, сматрам да би
    им требало омогућити да се у међусобном договору одлуче која ће
    у Источну, а која у Западну групу. За узврат, једна од две градске
    екипе („Бубамара2“ или „Еђшег“) би биле премештене у групу Исток.
    Није ми не прихватљива идеја о комбинованом начину формирања
    групе уз примену „јачине екипе“, мада нам искуство говори да је код
    већег броја екипа ово врло променљива ствар, тј. „јакост“ екипе на
    крају једне сезоне није ни близу исте на почетку наредне.
    Што се тиче ТЕРМИНА одигравања мечева, могућност одигравања
    истих петком или суботом у вечерњим терминима, због „дужине“
    путовања-у старту је не примењива, тако да би се и ове групе
    вратиле на недељни термин одигравања од 9,30 или 10 сати.
    ***госп.“Р2Д2″ у тачки 2. свог коментара од 14/06 у 20:01, поставља
    питање путавања дечијих екипа. Подсећам га да су предходном
    периоду овако организоване Новосадске лиге учествовале ТРИ
    дечије екипе (дшк“Капабланка“,пшк“Промоција“ и ндшк“Шахматни
    кружок“). Проблем нису правиле дечије екипе, већ екипе из сада-
    шњих МОЛ-ова. И кад смо већ код деце, предложио бих ИО ШСВ,
    Такмичарској комисији као и Комисији за дечији и омладински шах
    да размисле о увођењу обавезе омладинске табле и у овим „бетон-
    лигама“ (рецимо осма табла). Ово би мало размрдало успаване
    клубове, јер сваки у својој близини има бар по једну основну школу.
    Овогодишња реализација шаховских такмичења у основним школама
    Војводине, показује велико интересовање деце за шах. Оправдање за
    овај предлог је у статутарној обавези сваког клуба, као и то да сваки
    клуб годинама и редовно у својим захтевима за финансијска средства,
    наводи и рад са најмлађима и организацију дечијих такмичења.
    Клубовима који су имали срећу да добију средства, треба поставити
    питање „шта је и како су утрошена та НАМЕНСКА средства“?
    ****Што се дужине путовања тиче, госп.“Бергер“ се побринуо па, нпр.
    веће шансе има „Сутјеска“ или „Хајдук“(Гардиновци) да по 4 пута „виде“
    Нови Сад, него нека новосадска екипа да има 4 гостовања „дужа“
    од досадашњих.
    Финансијска ситуација у клубовима је више него лоша, нормално је да
    ће бити више оних који су против реорганизације, али треба знати да
    ШСВ овакву организацију лиге може да спроведе и без консултације са
    клубовима.
    Предлог да се у МО лигама игра двокружно, не озбиљан је, а да се
    међусобно споје МОЛ Врбас и МОЛ Шајкаш, више би био погубан за
    ове клубове него користан.

    • Maks каже:

      Taskovicu objasni svoj poslednji pasus, gde tvrdis da je neozbiljan predlog. Onda konsultuj predsednike pojedinih NS klubova, sta oni misle, i na koji nacin bi otisli i da li bi do Baca, Selence. Posebno ako nema sredstava od grada. Najgora stvar sto u tim klubovima je obicno samo jedan covek zaduzen da animira ekipu, da bi uopste se udostojili da dodju na mec i igraju. Sad kad trebas jednom dedi oko sedamdesetak godina objasniti da mora da ide u Bac da igra sah….. Nije lako. Mnoge ekipe nemaju mladih sahista kojima to nije problem. Uostalom ko garantuje da ce recimo ekipa iz Selence doci kompletna u NS , ili koliko stane u jedno auto. Sto su i radili prosle godine kad su bili u JB ligi.

      • Тасковић каже:

        Господине „Макс“, све је просто. По садашњем саставу ових
        лига, екипа може да има 3 гостовања и два „домаћинства“
        (или обратно). Ако би играли двокружно, тада би СВАКА од
        екипа имале по ПЕТ гостовања и исто толико пута би била
        домаћин. То, да би после првог круга, такмичење било
        монотоно, нема потребе образлагати. По питању твоје
        препоруке да консултујем председнике појединих клубова,
        упутио бих те на страницу „Да ли спојити НС лигу……..“ и
        прочитај мој коментар од 24/05 у 14:57 -у целости.
        Твој „закључак“ да многе екипе немају млађе шахисте, је
        на месту. Али, сложићеш се, за то су криви управо они на
        које ме ти упућујеш на „консултације“.
        Да ли ће нека екипа отићи комплетна или не, то не може
        нико да ти гарантује. Али, ако обратиш пажњу на резултате
        првих пет кола НС лиге, увидећеш да и у међусобним
        мечевима новосадских екипа „зафали“ по неки играч.

  11. Miladinov каже:

    Pozdravljam g Taskovića i lepo je što se uključio u diskusiju. Ne znam zašto je automat zakočio njegov tekst a možda je zbog velikih brkova , he he he. Evo rešeno je.
    Molim diskutante da ako im se diskusija ne pojavi ovde a redovno su je pisali i predali, neka mi jave na mobilni ili neka sačekaju malo jer ja dva tri puta na dan pregledam da li ima diskusija koje su zapele i čekaju pregled. Uključena je zaštita za sajt jer imam svakodnevno strane diskutante koji pišu na engleskom i nude razne svoje proizvode misleći da je ovo komercijalni sajt kad ima toliko posetilaca. Njihove diskusije se obavezno zaustave za kontrolu jer sam tako podesio. Svi, ali skoro svi pitaju o čemu je ovde reč kad blog ima toliko posetilaca pa bi i oni da se uključe a izgleda ne znaju koji je ovo jezik pa da na prevodiocu vide da je sajt šahovski.
    Pozdrav svima a naročito onima koji sem čitanja i pišu.

  12. R2D2 каже:

    Evo jedno pitanje za G Taska: Kako misliš da ćeš naterati entuzijaste poput Jakovljenka i Pjetlouksa da potežu čak do Vajske da bi igrali mečeve beton lige, ako prošle godine nisi mogao plaćene „igračine“ lasom da navataš kako bi išli u Bačku Palanku da igraju mečeve B lige?

    • Maks каже:

      To je pitanje dobro, ali pravi primeri nisu, jer bi ova dvojica igrala i na kraju sveta. Oni su bas zaljubljenici u sah.

    • Miladinov каже:

      Nisu bili plaćeni igrači i to nijedan. Ni prošle ni predprošle Vlada nije dobio novac od grada a išlo se mojim kolima i morao sam da igram.

    • Тасковић каже:

      госп.“Р2Д2″, са играчима као што су двојица неведених,
      ни један капитен нема проблема. Проблем је са умишљеним
      „играчинама“ који не осећају обавезу позитивних резултата,
      а неће да играју ако нису плаћени. А и кад је плаћен, такав
      играч ремизира после другог потеза (без договора са капитеном),
      јер жури да гледа утакмицу, или га мрзи да игра.
      Прошле године се баш и нисмо „претргли“ са плаћањем, осим
      путних трошкова за поједине играче и рефундацијом за гориво.

  13. Baba Andja каже:

    Ne znam u kojim su to klubovima ovi max i r2d2 ali zasto bi se neko toliko bunio zato sto ce putovati 2 puta g.odisnje Zaboravljate gospodo da liga nije nikakva zajebancija i kako jedan gosp kaze sahanje .Kome ne odgovara putovanje neka igra penzosku ligu.

  14. Glozanac каже:

    R2D2 kaze
    Evo jedno pitanje za G Taska: Kako misliš da ćeš naterati entuzijaste poput Jakovljenka i Pjetlouks itd itd
    gggggggggggggg
    G Taskovic ima dosta igraca a ima i dece koja mogu igrati. Bubamara ionako nije vise exluzivan klub vec nizerazredni ali posten klub

    • Тасковић каже:

      госп. „Гложанац“, слушај `вамо:
      -то да „Бубамара“ није ексклузиван клуб-тачно је,
      – да је вредан и поштен клуб-и то је тачно,
      – е, за ово „нижеразредни“-јави ми се следеће
      године кад ми седнеш за таблу.

      • Glozanac каже:

        Mozda i sednemo jedan protiv drugog mada ja igram na visim tablama ali se bojim da cete pobeci od nas u istocnu grupu

  15. Комуниста бивши каже:

    Ми из Бођана ове године не играмо у Мол Врбас али идуће сигурно играмо ако буду измене. Кад видим како се овде боре за привилегије лепо ме мука уфати. Хоћеду да играју шах али да не мрдну из свог клуба. То више нема другови и другарице. друг Тито је нажалост давно умро

    • Propali šahista каже:

      Komunista , ne pravi se vazan. Mi iz Novog Sada smo ipak posebni i necemo da ispustimo ono sto imamo. Ja sam proslo kolo isao u papucama na gostovanje i sad ti mene ubedjujes da treba da mi se svidja da idem u Glozan 60 km daleko.

  16. Maks каже:

    Dobicete dve lige po 11 klubova, ali takmicice se po najvise 7 ekipa. I dobijete odjednom tri problema.

    • Стева каже:

      Максе то за 7 екипа тек следи јер се у Министарству ради на томе да сви клубови буду приватни и да више град ником не даје новац да би играо, већ само за неке пројекте за које се посебно конкурише.
      Имам информацију да би се много клубова подавило ако се одмах стартује са овом одлуком о правој приватизацији и да се чека да прво пропадну они најслабији

  17. Сеци уво крпи дупе каже:

    Пошто је по класификацији шах скрајнут од стране државе у другу или још нижу категорију спортова, очекујте господо шахисти да ће се држава тако и понашати. Ако сте приметили да у новинама скоро да и нема никаквих других спортова осим фудбала,рукомета и кошарке а кад нешто и буде од других спортова, то је понеко мало веће такмичење.
    Из овога проистиче да се ви овде лепо и поштено „разговарате“ и договарате а оно што се ваља иза брда ће све ваше дискусије да обезвреди. Држава је смањила пензије и плате а овамо баца паре да се деда „Ларсен“ и његова братија играју шаха. Да се не би погрешно схватило, сем деда Ларсеновог клуба имамо ми још клубова у Новом Саду којима држава даје паре да би се тамо играчи забављали играјући шах. Од тих клубова нема нико користи осим тих играча којима се још и плаћа што играју и не испадну из лиге.Ти клубови не раде са децом и омладином , не праве турнире да би афирмисали шаховску игру већ само људи у предпензионерским годинама играју шах о државном трошку. Због свега горе наведеног можемо очекивати да нама шахистима буде још горе а ова реорганизација која је тема ове дискусије је спашавање онога што се може. Некима је добра ствар а некима је „сеци уво, крпи дупе“

    • Maks каже:

      Slazem se sa prethodnim korisnikom zanimljivog nicka. Iz toga ce slediti da na put nece hteti da idu ekipe ako ce se finansirati iz svog dzepa. Posto iz iskustva znam da obicno to finansiraju predsednici kluba, dok se ostali prave „grbavi“, sto bi rekli mladji. Desice se da u Backo Dobro Polje, ode npr. Kamenica sa 5 igraca, koliko moze da poveze predsednik kluba, koji je i kapiten i igrac. Posle par kola i on ce biti manji entuzijasta jer ko voli da placa a vec u startu gubi 3 0. Sta ce se desiti ? Ajde Taskovicu dovrsi.

  18. Miladinov каже:

    Hteli mi ili ne hteli i ja mislim da nama sledi još gora situacija. Država nema para i onda se mora opredeliti za određene sportove da ih eventualno pomaže a to sigurno nije a i neće biti šah. Zasada vidimo i znamo da se pare daju fudbalu i košarci ali i tamo samo Zvezdi i Partizanu a FK Vojvodina naprimer mora da prodaje talentovane klince da ima da plati troškove poslovanja.
    Za šah će biti neka sića i to od nekih lokalnih samouprava i to je to. Nije lako da se opredelimo šta je konkretna putanja koju moramo slediti. Ova nova tema je već aktuelna ali što se tiče ove koja je ovde osnovna ŠSV mora nešto preduzeti . Na kraju krajeva ništa ne traje večno pa ako se kasnije još smanji broj klubova moraće se praviti neke šire i sveobuhvatnije reorganizacije.

  19. Тасковић каже:

    Госп. „Макс“, не знам да ли ћу „довршити“ или можда проширити
    тему, али ту сам. Клубови као што су нпр. „Пр. рука“, „Буковац“…..
    да не набрајам, су клубиви које чине чланови-истински љубитељи
    шаха, и са тим и таквим клубовима ретко кад има проблема око
    путовања или комплетности састава екипе. Овакви проблеми су
    уобичајени код клубова који у свом саставу имају већину тзв.
    „плаћених играчина“ који себи дају за право да условљавају боју
    фигура, висину табле, избор мечева које ће да одиграју ……….
    Наравно, у пракси им је да не осећају одговорност по питању
    личног „процента успешности“ или личног доприноса у укупном
    резултату екипе. И увреде се ако им клуб не уплати котизацију
    за неко такмичење или ревијални турнир.
    ** По питању „приватизације“ спортских клубова, везано за шах,
    не треба се (бар у догледно време) бринути. Да би клуб био
    интересантан за купца, треба да поседује имовину.
    95% шах-клубова од имовине има печат, 8 шах-гарнитура које
    су старе више од 10 година, а можда тек сваки 15-и поседује и
    „демонстрациону таблу“, која у већини случајева служи за
    „украс“, или „дрежди“ код председника клуба ( с обзиром да
    готово сви клубови користе простор МЗ или неки други, али
    само за лигашке мечеве).Све ово вреди око 60-70 000 дин
    и мање је вредности од трошкова папирологије у процесу
    приватизације.Човек купује лек за главобољу-главобољу не.
    А бити на челу шах- клуба,(или још горе-власник), само је
    једна велика главобоља и брдо обавеза.
    ***Што се тиче финансија, слажем се са констатацијом да је
    шах „скрајнут“, да има статус „државног сирочета“, али, да ли
    за ово треба кривицу свалити само на Државу, или је време
    да и шаховски радници и шаховски Савези прихвате свој део
    кривице и пораде на томе да се тренутна ситуација промени?
    Мој став по овом питању је да се основни разлог за ово стање
    садржи у НЕ ЈЕДИНСТВУ на релацијама клубови-клубови,
    клубови-Савези и Савези-Савези (наравно, шаховски).
    Примера ради, у 2013-ој години, клубови једног новосадског
    спортског Савеза су, код доделе средстава, прошли као и
    (више пута) шаховски. За разлику од шаховског, овај Савез је
    одмах реаговао, окупио представнике клубова, помогао им да
    се израде нови, исправни и квалитетни Програми. На састанку
    са градским представницима, неправилности су исправљене.
    Дакле, уколико и даље наставимо (сви заједно) са досадашњим
    начином рада, на овом сајту ћемо, у догледно време, отворити
    страницу са насловом:“Да ли спојити Новосадску и Суботичку лигу“.
    ****Морам да признам да су ме, овде редовни посетиоци, озбиљно
    забринули!? Па чак ни они редовни критичари (и доброг и лошег) не
    дадоше ни један коментар на мој предлог да се и у нај нижим
    лигама уведе обавеза „омладинске табле“ ?????
    Овај предлог ћу у званичној форми, у другој половини ове такмичарске
    сезоне, доставити Комисији за дечији и омладински шах, ИО ШСВ и
    Такмичарској комисији. Разлог и добар део оправданости сам навео
    у предходним коментарима, али морам да га подкрепим са још једним
    примером. Овде малобројни, знају да су крајем 2014-е, 1/3 новосадских
    клубова, мимо конкурса, добили финансијска средстава по основу тзв.
    „Програма за посебне активности“(нешто мање од 1000 000 дин).
    Иначе, овај Програм финансира ИСКЉУЧИВО спортске активности и
    рад са децом млађом од 15 година. Није вам потребно ни пола прстију
    једне руке да набројите новосадске клубове који су (бар део) тих
    средстава искористили за рад са нај млађима или на организацију
    дечијих такмичења. Напротив, готово сви су новац искористили за
    потребе својих сениорских екипа, плаћање „играчина“, котизације за
    учешће сениора на званичним и ревијалним турнирима…………….итд.
    Има и оних који су, готово све до динара, искористили за покривање
    неких „дуговања“ из неких ранијих периода (не мислим на пелинковац,
    паприкаш, пивце и сл – таман посла).
    Е, па драги пријатељи, управо из тих и таквих клубова су нај бучнији
    противници путовања које не покрива једна линија ГСП-а, а не дај
    Боже да још имају обавезу рада са децом или да им се „наметне“
    обавеза омладинца на 8-ој табли. Стварно, како у Новом Саду са
    36 основних школа и 40-так хиљада деце имати омладинца, или
    наћи неколико дечака и девојчица који ће играти шах ?????
    **********************************************
    Господине „Макс“, надам се да си задовољан мојим одговором !?
    Ако ниси, није проблем, само мислим да је у интересу „очног вида“
    старијих читача, да ме не прозиваш бар у наредна 2-3 сата.
    Поздрав !

    • Vranjes каже:

      **** – MOL Vrbas kao jedna od beton liga ima obavezu omladinca na 8oj tabli, oduvek (tj, u proteklih 15god koliko igram) tako da nzm o kakvom uvodjenju je rec (verovatno Novosadska liga nema tu obavezu).

      Sk Bac je UVEK na gostovanja isao u punom sastavu (mozda ne najjacem, ali je islo 7 + omladinac), i u Titel(100km) i u Sajkas(80) i u Curug(85) i Nadalj i Turiju u JB Ligi, i kod nas su dolazili svi oni + novosadski Promocija Bubamara Anpasan Vojvodina(sto je blize u odnosu na prethodne),
      i u zadnjih par godina Kulpin i Glozan i BDP u MOL Vrbas po 40-50km..
      + 2 ucesca na finalnom turniru kupa Vojvodine, uvek je bilo dovoljno para za gorivo 2 auto po 1000-2000din naspu i teraj; 2-3 „daleka“ gostovanja po sezoni, pa sramota je reci da je puno.

      Neko gore je spomenuo fudbal, kosarku, odbojku, rukomet, kako njima idu pare..
      u najnizoj rukometnoj ligi, imate Bac, Deronje, B. Palanku i imate Budisavu, Hrtkovce, Vojku, Belegis, Klenak(Sabac)…kolika su to gostovanja, a kad ste domacin sudije i delegat…budimo realni, treba tu vise para nego u sahu.
      E zato nemamo placene „igracine“, i nema paprikasa, pelina i piva…
      ali igramo uvek i imamo 5 ili 6 registrovanih omladinaca, i imamo turnir(35.000 nagradni fond)..a vracali smo se sa „dalekih“ putovanja i sa jednim poenom i sa pola poena (jednom i sa „krompirom“ od Vojvodine pre 5-6god)…

      Poenta je da u MOL Vrbas, ovakva kakva je sad postala, ne zasluzuje da igra ni jedan igrac, ni vankategornik, a kamoli 6-7 MK i 15-20 I-kategornika.

      Podrzavamo predlog !

      Pozdrav svima iz Baca.

      • Тасковић каже:

        Господине Врањеш, поздрав и хвала за подршку !
        Искрено говорећи, и очекивао сам далеко више присталица
        него противника промена. Што се тиче „омладинске“ табле, треба
        напоменути да , од свих лига у Војводини, од ове обавезе су
        поштеђене једино чланице Новосадске и Шајкашке лиге !?
        Од надлежних из ШСВ-а и координатора споменутих лига очекујем
        да клубовима уз обавештење о реорганизацији, најаве и увођење
        обавезе наступа бар једног омладинца.
        У расписима Пропозиција осталих лига тзв. „Петог степена“, ова
        обавеза је регулисана…“на основу одлуке ИО ШСВ….“ па мислим
        да не треба тражити мишљења „лењих“ клубова.
        Другар из једног од активнијих новосадских клубова ми рече да би
        можда требало размислити да се у новоформираним новосадским
        лигама уведе обавеза и „женске омладинске “ табле.И то озбиљно!
        Већем броју градских клубова ово вероватно не би био проблем,
        али се бојим да би за клубове из мањих сеоских средина, било
        превише брзо и превише кратак рок. Можда би било изводљиво
        под условом да се у 2015-ој клубовима најави да ће од такмичарске,
        рецимо, 2017-е имати обавезу да у саставу имају и једну мушку и
        једну женску омладинску таблу ?

        • Vranjes каже:

          Nema na cemu. Znam da Bac i Bodjani ne bi imali problem ni sa zenskom tablom, za ostale stvarno nzm, ali mislim da je dovoljan rok od recimo sad, do maja naredne godine(kad pocinje liga ) da se obezbedi zenska tabla. To bi bilo dobro za sah. Interese individua uopste ne treba uzimati u obzir. I kad bi ostalo 6 seniorskih tabli, bila bi jaca ekipa. Puno ekipa ima „rupe“ na nizim tablama, i bilo bi bolje da umesto te npr. 7 table igra omladinka, pa makar i bila losija od tog nekog igraca kojeg je zamenila. Opet ponavljam, podrzavam ono sto je dobro za sah, pa makar ne odgovaralo vecini klubova, pa i mom. Poz

  20. Šule каже:

    Taskoviću , izgleda da te ne poznajem dovoljno dobro iako se dugo znamo. Ovaj tvoj komentar je na mestu 100% i koristan i za čitanje i za razmišljanje. U zajebantskom stilu sad bih ja rekao da si mlad i perspektivan pa još nisi dorastao za Izvršni odbor NS saveza. Ali sad pišem ozbiljno .Sada svi mogu da vide ko im fali u IO ŠSNS.
    Što se tiče omladinske table u NS ligi ona je nekad bila obavezna, pa je izbrisana ta obaveza jer nije svaki klub mogao da obezbedi omladinca. Onda je samo Vlada D imao omladince u klubu i prodavao njihove ispisnice- doduše jevtino za 15- 20 evra jer je govorio da on uči decu a drugi se koriste. I ja sam bio jedan od zagovornika da se ukine ova obaveza ali sad ima mnogo dece koja igraju i mislim da se omladinci na dvojnu registraciju a i bez nje mogu dobiti i besplatno.
    Mislim da treba da date zahtev- predlog da se uvede ta obaveza.

  21. davidmencik каже:

    Zao mi je sto vidim komentare pojedinaca koji gledaju samo sebe, kazu da novosadska liga valja a ove dve ne valjaju.Zasto ne valjaju zato sto recimo, govoricu o MOL Vrbasu jer tu ligu bolje poznajem,do pre par godina u toj ligi su igrali Mladenovo i Bački Petrovac oni sada igraju i Bačkoj ligi jug ili Bačka liga NS kako vam je draže(meni licno jug jer ima vise ekipa van Novog Sada nego iz NS).Igrale su jos neke ekipe koje su ozbiljnije ja igram trenutno dvojnu tablu za Tovarisevo i Bačku Palanku i ako nekim slucajem ne daj bože ispadnemo iz lige(Tovariševo) radije bih igrao u ovoj ligi koja liči na nešto.Ja ovo ne gledam kao „Menadžer“ ekipe ili nesto slicno nego kao igrač i mislim da je svima u cilju da igraju bolje mečeve.E sad sto se putovanja tiče mislim da to nije problem,50 km putovanja nije previse recimo kao Bačka Palanka-Bajmok ili Palanka-Senta gde se islo po 125+ km.
    Mislim da bi spajanjem liga ovako kako je predlozeno doslo do 1.Vise sportskog duha i angazovanja oko meceva,vise borbe za svaki bod.
    2.Ukinulo bi se besmisleno pravilo baraža, nije normalno da prvak lige ne ide u viši rang.
    3.Upoznali bi druge ljude malo je monotono igrati stalno protiv jednih te istih.
    4.Novosadske ekipe bi mogle da pokazu koliko su „jake“ kada im dodje na megdan neka ekipa iz MOL liga ITD.
    Sve u svemu mislim da je predlog odličan,zanimljiv i pre svega NEOPHODAN.HVALA

  22. Miladinov каже:

    Pozdrav za šahiste Menčika i Vranješa,
    Poznato mi je da ovaj sajt posećuju i šahisti van Novog Sada, ali je lepo da i pišu ovde.
    Dobro bi bilo da i ostali klubovi čiji predstavnici čitaju ove diskusije, daju svoje komentare jer je vrlo upečatljivo ovo što su napisala ova dvojica pomenutih. Iako sam ja začetnik ovih promena, ponekad mi liči da se ja jedini borim za promene a da je onima o kojima se radi svejedno a sad vidimo da ipak nije tako
    Šahovskom savezu Vojvodine potrebno da zna mišljenja klubova, i da dobije eventualne predloge i primedbe, iako se odluke ovakve vrste ne donose glasanjem klubova. Ranije sam u ovim diskusijama napisao da je ŠSV poslao svim klubovima iz MOL Vrbas i Šajkaške lige pismo- obaveštenje o predstojećim izmenama u sistemu takmičenja i oni će odgovoriti u datom roku ili će se svojim neodgovaranjem saglasiti.
    Posle toga smo predvideli da se obaveste i klubovi NS lige putem ŠSNS koji je predviđen kao voditelj obe nove lige. Klubove iz obe Mol lige smo obavestili ranije jer su oni već završili takmičenje za ovu godinu pa da im se igrači ne raziđu ne znajući za predstojeće promene.

  23. Maks каже:

    OK. Iskljucujem se iz diskusije iako me niste ubedili. Ovo za omladinca na osmoj tabli, podrzavam.

  24. Alija Sirotanović каже:

    Ne begaj Max-e , Ti si davao dobre primedbe ali mnogo si mazio tamo vaše šahiste.
    A šta kažeš sa gospodina D.P. i vest iz Dnevnika ? Ti ga sigurno poznaješ.

  25. Miladinov каже:

    Тасковић kaže:
    18/06/2015 u 13:59

    можда требало размислити да се у новоформираним новосадским
    лигама уведе обавеза и „женске омладинске “ табле.И то озбиљно!
    žžžžž
    Ne bi trebalo razmisliti o tome !! Time bi upropastili klubove koji nemaju neku devojčicu bez veze da zauzme mesto te table. U višim ligama je pravilo da mora biti ženska tabla a ne ženska omladinska tabla, pa jedva i to imaju i onda klubovi to popunjavaju tako što stave bilo koga (primer Anpasan koji je stavio službenicu koja radi kod njih a nije šahistkinja) a vidim da Bačka Palanka nema nikoga a naprimer Borac je od Deke pokupio igračicu koja igra kako zna i popunjava mesto.
    Ja sam o ovome razgovarao sa mnogo ljudi i svi imaju različito mišljenje. Oni koji treniraju decu oni se bore za to da njihova deca- učenice igraju i pokažu njihov uspeh. Drugi ljudi glavni u klubovima imaju muka da nađu igračicu i plaćaju debelo i put do NS i to što ona igra.
    Treba se pitati šta dobijamo tim naturanjem obaveze ženske table. Koja je šahovska korist kad gospođa ili gđica Reza zaigra za ekipu ili neka druga Reza koja se neće nikad baviti šahom.
    Jedan učitelj šaha se zalagao da u ekipi bude dva omladinca pa čak i žene ili omladinke i onda bi po njegovom više napredovao omladinski i ženski šah. Ja sam mu u šali rekao da bi verovatno onda bolje bilo da bude obaveza da ih bude po tri pa bi korist bila još veća itd itd.
    One koji se zalažu za uvođenje i ženske table u beton lige a i drugde podsećam da je nosilac razvoja šaha Šahovski savez grada, opštine i pokrajine i da ti Savezi treba da organizuju takmičenja za te kategorije šahistkinja a ne da skinu brigu sa sebe tako što će terati klubove na nemoguću misiju jer ne mogu svi klubovi raditi sa decom a ne mogu ni svi klubovi plaćati te igračice i njihove putne troškove.

  26. Џон Изнер каже:

    Мислим да г Тасковић има добру вољу и поштене мисли али што се тиче ових женских омладинских и неомладинских табли не треба претеривати са тим новинама. Носилац игре и такмичења је сениорска екипа и од ње све зависи. Ова омладина и жене су само додатни фактор. Тасковићев клуб је због дечије шаховске школе којој су посветили сву пажњу, вратио сениорску екипу у последњи ранг- пету лигу из треће лиге. Горе од овога су направили људи из Сивца који су се вратили у задњи ранг када су сениори ушли у другу лигу и одустали од игре. За Сивчане ми је све јасно јер друга лига много кошта а Бубамарина трећа лига не кошта ни приближно и са оном екипом која им је преостала не би ни испали. Требало им је само 4 гостовања пута 3000- 3500 динара за гориво за целу екипу.
    Сада видимо да су због 12.000-14000 динара које би скупили од чланарина или чланова напустили трећу лигу у коју можда више неће стићи. Бацили су у воду 6-7 година играња, напредовања, организовања и труда претходног председника и управе једним потезом.
    Пошто је овде главна тема нешто друго а не Бубамара извињавам се руководству Бубамаре и напомињем да немам ништа ни против клуба ни појединаца али пренео сам став човека који то овде неће да напише, да му се не замери.
    Сад гледам тенис и узећу ник једног од играча.

  27. R2D2 каже:

    Što se tiče ženskih i omladinskih tabli reći ću samo da savez koji organizuje ženska i omladinska prvenstva Vojvodine na način da žene i omladinci ne odigraju ni jednu partiju međusobno, nema nikakvo moralno pravo da nameće klubovima (bilo kog ranga) ovakve obaveze. (Miladinov i Tasko neka prokomentarišu ovo ako smeju) I to je toliko pogubno da nikakvo nametanje klubovima ženskih i omladinskih tabli ne može da zakreči.
    Čitam gore Taskove kritike plaćenih „igračina“ i pitam se zašto tako nešto nije pisao dok ga plaćene „igračine“ nisu same napustile zbog izostanka sredstava iz Budžeta Grada. Ovako ispadne po onoj narodnoj „salatu merkam, meso bodem“. Pjetlouks je taj koji je lično svojom odlučujućom partijom obezbedio Bubamari odlepljivanje od NS lige, a onda je pao u zapećak, čak ispao iz prve ekipe kako bi napravio mesto za „igračine“.
    Želim da istaknem da su prošlogodišnji rukovodioci Bubamarosa izbegli da odgovore, zašto očekuju od beton ekipa da budu bolje organizovane što se tiče putovanja, nego što su oni koji prave i podržavaju ove reforme, uspevali da organizuju klub u B ligi.

  28. Тасковић каже:

    господине Миладинов, требало би мало пажљивије да прочиташ
    мој коментар (у 13:59), није идеја о женској табли моја, већ је
    размишљање једног другара из клуба у коме Он у скромним
    условима подучава дечицу.У истом тексту можеш да видиш
    образложење које сам му навео – због чега ЛИЧНО СМАТРАМ
    да би ово било тешко изводљиво, поготово за клубове из мањих
    сеоских средина. Делимично се слажем са твојим ставом да
    не могу сви клубови радити са децом. Али, обојица смо добро
    упућени у то да и ти клубови редовно подносе „Програме за
    посебне активности“, а у „Програму за редовне активности“
    неизоставно наводе ставке везане за рад са децом и организације
    дечијих такмичења, и обично је то износ око 30% тражене суме.
    Али, нема потребе да развлачимо тему.
    ****господине „Џон Изнер“, једино тачно у твом коментару је то
    да се у овом клубу посвећује пажња и труд у раду са децом, док
    ти је све остало погрешно и одокативно.
    Као прво, математика и увид у трошковник такмичарске екипе у
    тзв.“трећој лиги“ ти је више него лоша.Суму коју наводиш треба
    да помножиш нај мање са 3-4. А и суму коју си навео, тешко да би
    успео да сакупиш и у друголигашкој екипи-чланарином.
    Благо речено, некоректна ти је констатација да смо МИ …“једним
    потезом у воду бацили труд и рад предходне управе и председника“?
    Управа Клуба је готово у истом саставу, недостају само чланови
    који су у међувремену, својевољно, променули клубске боје.
    Убеђен сам да ће се они, већ следеће сезоне, вратити !
    „ЧОВЕК“- чији ти став овде износиш, а који неће да ми се замери,
    (ако је коректан) може да ти објасни: КО ЈЕ, КАКО И НА КОЈИ НАЧИН
    ДОВЕО ОВАЈ КЛУБ У ОВУ СИТУАЦИЈУ !
    Не знам колико ме познајеш, али, поштен,коректан и исправан човек
    и саговорник – тешко да може да се мени замери (или, ја њему).
    Ако се ниси, уз тенис, изнервирао, можеш да поразмислиш и о свом
    тексту, и о мом одговору. У сваком случају, свако добро и поздрав !

  29. Miladinov каже:

    R2D2 kaže:
    18/06/2015 u 21:15

    Što se tiče ženskih i omladinskih tabli reći ću samo da savez koji organizuje ženska i omladinska prvenstva Vojvodine na način da žene i omladinci ne odigraju ni jednu partiju međusobno, nema nikakvo moralno pravo da nameće klubovima (bilo kog ranga) ovakve obaveze. (Miladinov i Tasko neka prokomentarišu ovo ako smeju)
    ja kažem
    Zašto ne bih smeo da kritikujem? Nisam zaposlen u ŠSV i nemam radne obaveze tamo. I ja sam protiv da se omladinsko i žensko prvenstvo igra u okviru prvenstva Vojvodine i da se stvarno ne odigra nijedna partija sa igračem ili igračicom iz svog ranga. Ovo se radi da bi se uštedela sredstva za organizovanje tih omladinskih i ženskih prvenstava a još i zbog toga jer najjači omladinci naprimer neće da igraju na omladinskom prvenstvu jer su oni previše jaki da igraju sa omladincima s „koca i konopca“. Ova moja tvrdnja je proverena. Kod žena ovo nije tako izraženo ali tamo opet nema dovoljno prijavljenih učesnica a ni dovoljno jakih da prvenstvo bude kvalitetno. Ipak mislim da ovaj sistem koji je sada na snazi nije dobar bez obzira na razloge koje sam naveo kao „opravdanje“.
    Što se tiče Pjetlouksovog poena tačno si napisao ali budimo realni on nije posle imao mesto u prvoj ekipi jer nije dovoljno jak igrač. Zato je osnovana ekipa br 2 da svi zainteresovani mogu igrati. Ako sam dobro razumeo zadnji pasus r2d2 o putovanjima, ne očekuje se da će ekipe iz Ns lige voleti da putuju i potroše 3-4000 dinara godišnje na 2 putovanja ali ako se ne uradi reorganizacija ugasiće se 8 seoskih klubova, samo radi toga da neko iz NS ne mrdne iz grada na meč.
    Ja mislim da je lek za ove dileme o obavezi igranja ili neigranju omladinaca u seniorskoj ekipi stvaranje omladinske lige, ali to nije sada realno jer se nema para ni za jednu seniorsku ekipu a kamoli za dodatnu omladinsku.

  30. Џон Изнер каже:

    Малопре сам прочитао одговор г Тасковића и сетио сам се да сам заборавио на трошкове регитрације клуба + котизације + рејтинг таксе + судије осим трошкова 4 путовања.
    У том случају је ситуација другачија ако се има у виду да три године Бубамара није добила средства од града а например Детелинара је добила 400.000 динара а били су у истом рангу. Не повлачим тврдњу да је штета напустити 3 лигу али ни ја не бих паре од своје плате давао за шах клуб да опстане у високом рангу.
    Поздрав за г Тасковића

  31. Miladinov каже:

    Juče sam imao razgovor sa jednim predsednikom kluba iz Šajkaške lige a razgovarao sam i sa predsednikom ŠSNS u vezi ove teme o kojoj ovde pišemo. Bio je prisutan i sekretar ŠSV. Čovek iz Šajkaške lige je rekao da kad se pare ne dobiju od države on finansira klub i želi da klub i dalje postoji i podržava predlog reorganizacije jer inače može da se desi da oni nemaju ligu u kojoj bi igrali. On smatra putovanja normalnom pojavom i kad ih on lično plaća za klub.
    U toku razgovora sa predsednikom ŠSNS i sekretarom ŠSV pomenuta je ideja organizovanja neke
    vrste juniorske lige u Novom Sadu. Ova liga bi bila na neki način a ne direktno u sklopu takmičenja u ligama i smatrala bi se redovnom zbog toga što grad- država finansira samo klubove koji se redovno takmiče u ligama. Razlog za ovakva razmišljanja je to što neki dečiji klubovi (pomenuta je Promocija) nemaju sredstava da mogu putovati kad bude reorganizovano takmičenje a i deca nisu ravnopravna kad dođu da igraju sa seniorima u redovnom takmičenju. Ovo je zanimljiva ideja i izvodljiva (ŠSV bi to podržao) ako bi se skupilo bar 4 ili 5 klubova sa svojim dečijim ekipama koje bi igrale onda tu dečiju ligu makar dvokružno.
    Zanima me i mišljenje ostalih ovde prisutnih o ovoj ideji a i korisni predlozi

    • Тасковић каже:

      БРАВО !!!
      Као што смо већ констатовали, када се покрене нека корисна
      и занимљива идеја или предлог, уз учешће озбиљних, искусних
      и добронамерних шаховских радника – „изроде“ се и добре и
      примењиве идеје. Наравно да овакве идеје треба безрезервно
      подржати и помоћи. Средином 90-их, био сам иницијатор и
      покретач Лиге шаховских школа Новог Сада. Играло се на осам
      табли уз учешће, тада активних, шаховских школа из клубова:
      дшк“Капабланка“,пшк“Промоција“,ндшк“Шахматни кружок“,
      шк“Будућност“ и шк“Партизан“(Футог).
      Старији ће се (не радо) сетити да је у том периоду НШК, (а самим
      тим и ШСНС), запао у тешкоће (без струје,воде, финансије да не
      спомињем), а имајући у виду да су то биле једине институције у
      граду које су нас подржавале, морали смо да прекинемо.
      Потом уследише санкције, бомбардовање……
      На жалост, кад су финансије у питању, стање је сад можда и горе.
      По овом питању, мој предлог би био да екипе броје осам чланова,
      (нпр. шест дечака+две девојчице), док се по питању термина и
      темпа игре, овог пута не бих задржавао.
      Сигуран сам да би број екипа-учесница овакве лиге био сасвим
      пристојан. За очекивати је да би учешће узеле, поред екипа
      „Капабланке“ и „Промоције“, и екипе шаховских школа за које
      знам да у континуитету успешно раде: шк“64″,шк“Бубамара“,
      шк“Краљица“,шк“Прави потез“,шк“Војводина“, жшк“Даме“,
      вероватно и шк“Југовић“…(извињавам се ако сам неки клуб
      „испустио“, навео сам шах-школе за које мислим да имају
      играчког потенцијала за формирање овакве екипе).
      Без икаквог премишљања, омогућио бих право наступа и
      екипама шаховских секција из основних школа, као што су:
      „Коста Трифковић“,“Милош Црњански“,“Жарко Зрењанин“,
      „Ђура Даничић“, вероватно и „Лаза Костић“(Ковиљ)….. и
      овде сам, гарантовано, заборавио неку секцију, па се
      извињавам просветним и шаховским радницима које не
      споменух. Кад се погледа списак ових 14 екипа, постоји
      велика шанса да би поједине имале могућност да имају
      већу заступљеност девојчице него дечаци (мислим на екипе
      као што су:жшк“Даме“,“М.Црњански“,“Ж.Зрењанин“………),али
      то не би требало никоме да засмета.Напротив.
      Лично сматрам да би екипе требало у свом саставу да имају
      нај мање две девојчице. Овде бих предложио, да ова лига траје
      у оквиру школске године, дакле у периоду септембар-мај.
      Ако би у организацији ове лиге учествовали и ШСНС и ШСВ,
      очекујем да исти за такмичење обезбеде довољан број
      бесплатних судија, што у Новом Сад није проблем.
      Такође, надам се да наведеним институцијама није проблем
      да, по завршетку такмичења, обезбеде по један пехар за
      три нај успешније екипе. И, екипе би биле ОСЛОБОЂЕНЕ обавезе
      било какве котизације и тршкова (осим ГСП-а, евентуално сокића
      када су домаћини, што не би била обавеза, већ ствар могућности).
      Подразумева се да би екипе „Капабланка“ и „Промоција“ имале
      право наступа и у редовној Новосадској и овој Јуниорској лиги.
      Очекујем позитивну реакцију свих шаховских радника и клубова,
      као и корисне и лако примењиве предлоге.
      ДА СЕ РАЗУМЕМО, ОВО НЕ ЗНАЧИ ДА ОДУСТАЈЕМ ОД ПРЕДЛОГА
      УВОЂЕЊА ОБАВЕЗЕ ОМЛАДИНСКЕ (осме) ТАБЛЕ У ЛИГАМА
      НОВОСАДСКА-ИСТОК И НОВОСАДСКА ЗАПАД !!!

  32. Miladinov каже:

    Razočaraćeš se Taskoviću. Znam jedan klub od nabrojanih gde predsednik kaže da ne može još i sa decom da se bavi i da ih skuplja i prevozi, jer ovamo sve radi za seniorsku ekipu i još i igra i namešta figure i satove kad su domaćini i saziva igrače i kad ne dođe jedan, zove na brzinu drugog i slično.A da na govorim oko posla za pravljenje dokumentacije za konkurisanje za dotacije i kontakti sa knjigovođom.
    Ja želim da ovo uspe ali mislim da će biti tri ili najviše ćetiri učesnika u toj junior ligi. Treba da bude na manje tabli od 8 a treba da budu uključene neke šahovske škole koje bi mogle igrati pod imenom nekog kluba kao druga ekipa, jer se zahteva da ko traži dotaciju učestvuje u regularnoj ligi u sklopu prvenstva države a ne nekoj sklepanoj ili privatnoj kao naprimer penzoš liga NS. Mnogi ljudi su za ovu inicijativu ali mnogi neće da pomognu i učestvuju ali pozdravljaju ako drugi odrade ovaj posao. Mislim da će se ideja još komentarisati i razraditi od strane ŠSNS
    Što se tiče ovoga da omladinac mora da igra 8 tablu u beton ligi, lično nisam protiv ali ideja nije donela ništa korisno tamo gde se primenjuje. Pre su glavni zagovornici ove obaveze bili ovi što vode šahovske škole jer su onda njihovi puleni mogli da igraju za druge klubove uz novčanu naknadu za prelazak, ako je igrač jači. Ideja je u startu dobra jer pojedini šahisti misle da će se tako više raditi sa decom i omladincima ako se napravi potražnja za njima. Međutim u praksi je situacija drugačija. Oni koji rade sa decom radiće i dalje a oni koji ne rade neće ni raditi da bi stvorili omladinca šahistu. Oni će ga jednostavno novcem angažovati u svoju ekipu. Jedinu korist će imati plaćeni omladinci a to nije cilj ove ideje.
    Pre neki dan me pozvao čovek iz jednog kluba Bačke lige i pitao da li znam neku jaču igračicu da im igra na ženskoj tabli jer imaju volju i šansu da budu prvi u ligi. Rekao mi je i koga bi želeli i ja sam mu rekao šta prema pravilniku treba da uradi . Naravno da mu nije palo napamet da ubuduće trenira devojčice da bi imao igračicu za klub. Tako ni drugima neće pasti napamet ni za omladinca već će novcem dovesti potrebnog igrača.
    Znači ako se uvede obaveza, pola klubova u NS ligi će igrati bez tog omladinca (tako je i nekad bilo) a pošto nema ispadanja, neće se sekirati zbog nule na toj tabli. Oni koji misle o višem rangu pripremiće 5-6000 dinara da plate omladinca i onda od ove ideje ostaje ćorak.
    Rešenje za obe teme iz ovog članka bi možda bilo da se ta junior liga igra za novčanu nagradu, pa da su klubovi zainteresovani da zarade nešto ako im juniorska ekipa donese prihod za osvojeno prvo mesto ili barem im umesto isplaćene novčane nagrade smanji troškove registracije seniorske ekipe. U takvom slučaju bi klubovi bili više zainteresovani za rad sa decom. Imam ja još ideja ali bolje da sačekamo da se još neko javi a pripremam pismo za ŠSNS pa ćemo videti i njihov stav.

  33. Тасковић каже:

    Госп. Миладинов, тешко да ме нешто у овом шаху, овакав какав
    јесте, може разочарати или изненадити. То, да председник клуба
    истовремено игра за екипу, окупља играче, намешта фигуре и сл.
    је једноставно „судбина“ ове функције. Послове око израде
    конкурсне документације, контакте са књиговођом и све остале
    пратеће „главобоље“, исти ТАЈ је својевољно преузео на себе
    прихватањем „титуле“ председника клуба. О каквом превозу
    деце се прича? Седишта екипа, учесница Јуниорске лиге, су
    са једног на други крај града – покривена линијама ГСП-а.
    У већини случајева, деца поседују показне карте. Из искуства,
    увек се јаве родитељи који, самоиницијативно, превезу децу
    са једног краја града на други, и прате ток такмичења.
    Број табли је мање битан, не изоставно је да састав екипе
    буде комбинован, а да ли ће то бити 6+2 или 4+2 – све једно.
    Све испод 6 табли – не озбиљно је и није вредно пажње.
    Констатација, да многи поздраваљају идеју оваквог такмичења,
    али да лично не учествују у организацији – ништа ново.
    По питању дотација: учешћем у оваквој лиги, клубови са
    организованим радом са млађим категоријама, стичу право да,
    поред учешћа на конкурсима код СИО НС за Редовне активности,
    учествују и на конкурсима за Посебне активности, како код
    градског тако и код Покрајинског СИО-а.
    Овде треба нагласити, да ће по питању средстава по основу
    Програма за посебне активности (рад са децом млађом од
    15.година), контрола „трошења“ истих, бити појачана.
    То значи да више клубови неће моћи да средства добијена
    по овом основу усмеравају на трошкове сениорских екипа,
    регистрације и котизације за сениорску екипу и сл.
    Исто право и по истом основу стекле би и основне школе које
    имају шаховске секције и чије би екипе учествовале у лиги.
    Поготово, јер су од 01.јануара о.г. шаховска такмичења уврштена
    у Календар редовних основношколских такмичења у Србији.
    Што се тиче омладинске табле у лигама, не могу даље да се са
    оваквим неправилностима бакћем. ТИ као координатор и сарадник
    ШСВ-а, добро знаш да, од 14 лига у Војводини, само су Шајкашка и
    Новосадска лига биле „повлашћене“ по овом питању (?).
    Сложићеш се, оправдана су негодовања осталих клубова из лига
    овог степена такмичења по овом питању.
    Ово могуће „Решење проблема“ које наводиш у последњем пасусу,
    једноставно – НЕ ПРИХВАТЉИВО ЈЕ.
    Подсећам те, када су у питању деца испод 15.год. старости, на
    званичним такмичењима, без обзира да ли је организатор клуб
    или било који спортски Савез, па још ако је покровитељ било која
    Државна институција (Градска Скупштина, Општински, Покрајински
    или Републички СИО, било које Министарство или Градско Веће…),
    КОТИЗАЦИЈА за учешће, као и НОВЧАНИ НАГРАДНИ ФОНД,
    НИСУ ДОЗВОЉЕНА. Дозвољен је наградни фонд у виду пехара,
    медаља, диплома, књига, спортских реквизита и сл.
    Кад су шаховска такмичења у питању, ако се иста рејтингују, за
    ову категорију такмичара, котизација НЕ СМЕ да прелази трошкове
    рејтинг таксе.
    Дакле, идеја да клубови и Савези, по основу учешћа и организације
    Јуниорске лиге, аплицирају за финансијска средства, а са идејом
    да се котизацијом „намакне“ који динар – једноставно – у супротности
    је са свим постојећим законским регулативама.
    У овакве радње не бих да се упуштам ни на који начин.

    • Miladinov каже:

      g Taskoviću
      Brzo si čitao i samo jednom verovatno, pa nisi razumeo šta sam hteo da kažem. Nisam nigde spomenuo apliciranje za finansijska sredstva tih juniorskih ekipa niti Saveza po pitanju juniorskih ekipa.
      Ako se nekom za sav uložen rad sa decom i trud i trošenje vremena i živaca preda pehar i priznanje na A 4 papiru biće nam isto kao i dosada. Neće niko ništa da radi džabe ili za tapšanje po ramenu i pehar (osim malobrojnih izuzetaka). Ja sam pisao o tome da klub čija deca-juniori imaju uspeha i naprimer budu prvaci lige imaju kod ŠSV neku nagradu u vidu popusta kod registracije svog seniorskog kluba ili nešto slično jer su ti ljudi iz kluba NEŠTO KORISNO URADILI za naš šah. Mora postojati stimulans a najbolji je finansijski i kad bi se to uvelo šta predlažem, onda bi klub bio zainteresovan da klinci napreduju, igraju i pobeđuju. Ovako je to svedeno na ono- igramo kad nam se igra a ne igramo kad nećemo. Nije nigde spomenuta nikakva kotizacija koju ti spominješ. Mislim da je ideja o juniorskoj ligi solidna ali takođe mislim da od toga neće biti ništa ako se prihvati tvoja teza tapšanja po ramenu i usmene pohvale trenerima a čak ni ako se moja teza prihvati da ko radi ima i opipljivije koristi od svog truda. Neće biti dovoljno zainteresovanih.
      Druga stvar je ovo- ti kažeš
      Што се тиче омладинске табле у лигама, не могу даље да се са
      оваквим неправилностима бакћем. ТИ као координатор и сарадник
      ШСВ-а, добро знаш да, од 14 лига у Војводини, само су Шајкашка и
      Новосадска лига биле „повлашћене“ по овом питању (?).
      Сложићеш се, оправдана су негодовања осталих клубова из лига
      овог степена такмичења по овом питању.
      xxxxxxxxxx
      U Banatu nema peta liga kao ni u Sremu a u Mol Vrbas, Mol Sombor i Mol Subotica igra omladinac na zadnjoj tabli. Znači u dve ne igra a u ostalih 3 igra. I gde su rezultati iz te 3 i koja je opipljiva korist? Ponavljam rečenicu iz gornje diskusije: „Jedinu korist će imati plaćeni omladinci a to nije cilj ove ideje.“ Napomenuo sam da nisam protiv omladinske table ali kad vidim šta se u praksi dešava zbog toga, možda i treba da budem protiv prisiljavanja klubova na kupovinu omladinaca i plaćanje maloletnika. Šta misliš zašto se prva i druga liga igra na 6 tabli bez omladinaca?
      Takođe, ko je to negodovao iz „drugih klubova“ što u NS ligi ne mora igrati omladinac na 8 tabli ? Ako je negodovao neko od ovih koji moraju da stavljaju omladinca onda to znači da mu ne odgovara što neko ne mora a on mora. Ako je negodovao neko ko nije morao da ga stavlja u ekipu onda je to mogao i svojom voljom bez obaveze, pa da se ne buni.
      Nije se prijatelju, niko bunio što neki nisu morali već što on mora.
      Isključujem se iz diskusije neko vreme jer nije interesantno da samo nas dvojica diskutujemo.

  34. 3PIO каже:

    Podržavam Taskovu ideju, mada sumnjam da će biti nešto od toga, jedino ako unapred sredi da Grad, savezi ili bilo ko to sve finansira tek onda će se ljudi uključiti ozbiljno pre toga samo verbalna podrško od svih i ništa drugo.

  35. Sara Jovanovic каже:

    Ovo je stara stvar. Oni koji se bave decom hoce silom da se pokazu kao veliki strucnjaci i posto njihovi ucenici nemaju nikakvih uspeha u sirim razmerama i na ozbiljnijim takmicenjima, oni sada biju zicu da se nateraju klubovi da uzimaju njihove pulene u ekipe. U zadnjih 20 i vise godina NIJEDAN mladi sahista kojeg su ucili ovi sto drze skole saha po NS nije osvojio ni FM ali ipak neki su stigli do titule mk koju ima skoro svako a vecina imaju cak i trecu kategoriju. Sta ces lepse od toga kad ti ucis decu da igraju i onda odjednom pocnu ljudi da te zivkaju da im das nekog klinca da igra kod njih na dvojnu registraciju..Nije vazno sto je klinac slab igrac ali ipak bolje iko nego niko kaze taj kojem treba igrac, i padne dogovor. Vi nama klinca a mi vama to i to.
    E zato sam ja protiv proteziranja polustrucnjaka i njihovog hvalisanja i udaranja na velika zvona kad im pulen bude 5 ti na prvenstvu Srbije a ne kaze da je bilo 7 ucesnika.
    Neka deca igraju sa decom u decijoj ligi.

  36. Децу у школу каже:

    Свака промена доноси недоумице и несигурне ствари. Од сваке промене неко има користи а неко штете или макар нема користи. Мени помало сметају они који претерују у својим настојањима и поред добре намере. Овде се појављују људи који споредним стварима желе да затрпају главне.
    Лига се игра зато да се људи такмиче и да се пласирају у виши ранг и да напредују. Ова фарса са убацивањем деце да ти ослабе екипу, да би једног дана та деца научила да играју је тотално безвезна ствар. Какве везе има наш клуб са дечијим напретком ? Ми не добијемо ни динара за рад клуба а ипак треба да се ломатамо са децом зато да Савез не мора ништа да ради или да неки тренер деце има бољу прођу. За шта постоји тај Шаховски савез него да води рачуна о подмлатку. Зашто ми пензионери да имамо омладинску таблу. Не мисли ваљда овај господин што гура децу свуда у сваку екипу да је потпуно сулудо силити неке клубове да имају омладинску таблу а нарочито пензионере и ове клубове који имају по 10 чланова.

  37. Pavle каже:

    Citam ovo i sve se krstim. Jedan hoce da od redovnog takmicenja napravi decije a drugi hoce da o napredovanju dece vodi racuna neko drugi a ne njegov klub. I obojica imaju svoje jake razloge.
    Istina je negde na sredini.

  38. Djokovic iz Bukovca каже:

    Pavle majstore ! Sve si u pravu. Pozdravljam ove koji lupaju minuse na dobre komentare a i ove koji lupaju pluseve na loše komentare. Ipak smo mi samo ljudi

  39. Ковиљски берберин каже:

    Ја мислим да треба појачати овај захтев господина Тасковића и да обавезно играју по два јуниора или омладинац и омладинка (пионир и пионирка) и у најнижој лиги.

    • Rotari klub Mačkov sprud каже:

      A jeste li možda razmišljali da bude pola ekipe deca a pola seniori ?

  40. Кафућино са соком од ђуса каже:

    Модераторе, сад смо сазнали шта људи мисле о предлогу. Застала је дискусија. Захебанти су мало захебавали, озбиљни су изнели своје аргументе а ти своје и комотно можеш затворити дискусију о овој теми.

Затворено за коментаре.